
הגיאוגרפית בתקשורת
במהלך שנות קיומה של החברה הגיאוגרפית, הספקנו לייצר לא מעט עניין בתקשורת.
החברה שינתה את עולם הטיולים הישראלי והכניסה ללקסיקון את המונח “טיולים גיאוגרפיים”, פרצה דרך למגוון יעדים חדשים כמו סין ואינדונזיה והקימה פרויקטים מדוברים ויוצאי דופן כגון ה”איסוזו צ’אלנג'” ו”מלכת המדבר”.
במקביל, הניסיון הרב שנצבר אצל מנהלי המוצר ומדריכי הטיולים שלנו הפך את החברה למעין בלתי נדלה של תוכן ומידע גיאוגרפי.
בעקבות כך נפתח מתחם תוכן מיוחד בערוץ החופש של אתר Ynet, מדריכינו מוזמנים להרצות ולהתראיין בערוצי התקשורת השונים והרחבנו את שיתוף הפעולה עם הפקת תכניות בתחום הטיולים כמו “המסע המופלא של אהרוני וגידי”.
אספנו כאן מבחר תכנים מעניינים שהופיעו בתקשורת, בהם היינו מעורבים במהלך השנים האחרונות.
להנאתכם.


איילי הצפון, מלון קרח ופיורדים – האגדה הסקנדינבית הפכה בשנים האחרונות נגישה יותר לקהל הישראלי, שגם שמח תמיד לקנח באורות הזוהר הצפוני. טיול חדש לוקח את החוויה הזו צעד אחד קדימה, אל מעבר לחוג הקוטב הצפוני.


הוא גדל במונטריאול אך מצא את ביתו באי הידרה שביוון. שם פגש את המוזה שלו ובעיקר, מצא שלווה. רענן בן בסט, מנכ”ל החברה הגיאוגרפית, התארח באולפן YNET יחד עם קובי מידן, כדי לספר על טיול יוצא דופן בעקבות המוזה של לאונרד כהן.


אמיר גור, מנהל מחלקת הצלילה שלנו, הוביל מסע ישראלי מיוחד בעקבות גורל הצי הגרמני במלחה”ע הראשונה. יחד עם קבוצת מטיילים, ביניהם הצוללן מספר אחד של ישראל, עמי אילון, הם צללו באיי אורקני בסקוטלנד אל ספינות טבועות ואל נבכי ההיסטוריה.


הם מכונים ‘איי הוואי של האוקיינוס האטלנטי’ או ‘גן העדן של אירופה’ וכבר מהכינויים הללו אפשר להבין דבר מה על האיים האזוריים. האקלים בהם נוח, הם שופעים באגמים געשיים ובטבע פראי, האוכל טוב והיין עוד יותר. אין ספק שהאיים האזוריים מתחילים להסתמן כיעד נחשק ומסתורי.


רגעי קסם ורוקנרול בטיול מיוחד וחד פעמי של החברה הגיאוגרפית ואהוד בנאי, בסימן יובל לשנת 1969 בכלל ופסטיבל וודסטוק בפרט. היכנסו לכתבה של ניר פדרבוש, סמנכ”ל השיווק שלנו, שהתפרסמה במגזין הטיולים ‘הארץ’ לקראת צאת הטיול.


באוגוסט 2019 ימלאו 50 שנה לפסטיבל שהפך למיתוס והיווה את מסיבת הסיום לשנות השישים העליזות והסוערות, עם הרבה סקס, סמים ורוקנרול. ניר פדרבוש, סמנכ”ל השיווק שלנו, מספר על ההיסטוריה וההיסטריה, לקראת טיול מיוחד בעקבות שנת 1969. הצצה לפסטיבל וודסטוק, אז והיום.


“התוכן הוא כבר לא המלך, התוכן הוא האלוהים החדש”. ניר פדרבוש, סמנכ”ל השיווק שלנו, מספר למגזין התיירות הדיגיטלי של ‘מעריב’ על טיולי נושא ייעודיים למי שכבר “ראו הכל” ומחפשים חוויה שתתאים לתחומי העניין שלהם.


קרוז סנטר בשיתוף החברה הגיאוגרפית קיימו סמינר בנושא הפלגות גאוגרפיות ייחודיות באניות חברת הורטיגרוטן (HURTIGRUTEN). לכבוד האירוע הגיעו לארץ נציגי הנהלת החברה, ויחד עם מנהלת מחלקת השייט שלנו, שרון מושקוביץ, הם הציגו הפלגות יוצאות דופן בנורבגיה.


רענן בן בסט, מנכ”ל החברה הגיאוגרפית, מתארח באולפן הבוקר של רשת כדי לספר על טיול יוצא דופן בעקבות האירועים המהפכניים של שנת 1969, בראשם הנחיתה על הירח ופסטיבל וודסטוק האגדי.


מפסטיבל וודסטוק האגדי ועד הנחיתה על הירח, שנת 1969 הייתה ללא ספק אחת השנים המשמעותיות בהיסטוריה האנושית המודרנית. רענן בן בסט ואורי משגב הגיעו לאולפן ynet כדי לספר על מסע חד פעמי לארצות הברית, היוצא בעקבות האירועים המרכזיים של אותה השנה.


ב-1969 ארעו שני אירועים מכוננים בהיסטוריה האמריקאית: הנחיתה על הירח ופסטיבל המוזיקה וודסטוק. לציון יובל 50 שנה לשני האירועים ונוספים, החברה הגיאוגרפית משיקה מסע מיוחד עם הזמר והיוצר אהוד בנאי ומומחי תוכן נוספים בעקבות 1969.


ביולי 1919 פקד מפקד הצי הגרמני מסקפה פלו על הטבעת כלי השייט כדי שלא יפלו לידי הבריטים. אמיר גור, מנהל מחלקת הצלילה שלנו, הגיע לאולפן ynet כדי לספר על טיול ייחודי בו יצללו המשתתפים אל שבע האוניות שנותרו טבועות בצפון סקוטלנד.